Sıkça Sorulan Sorular

REZERVASYON

Borajet uçuşları için rezervasyonlar 7 gün 24 saat hizmet veren 0 850 222 26 72 numaralı çağrı merkezimizden, www.borajet.com.tr web sitemizden ve seyahat acenteleri aracılığıyla yapılabilir.

Uçuşlarda olabilecek her türlü değişiklik cep telefonunuza SMS mesajı ile gönderilecektir.

ONLINE REZERVASYON

Call center veya seyahat acentasından alınan Borajet bileti Borajet Web sitesinden görüntülenebilir.

Web sitemizden rezervasyon yapıp opsiyon süresi içerisinde biletinizi 7 gün 24 saat hizmet veren 0 850 222 26 72 numaralı çağrı merkezimizden, bilet satış ofislerimizden ve web sitemizden satın alabilirsiniz.

HİZMET BEDELİ

Hizmet bedeli iç hat rezervasyonlarında kişi başı her bir parkur için 20 TL, dış hat rezervasyonlarında ise, ücret kuruna bağlı olarak her bir parkur için 20 EUR ya da 20 USD’dir.

Borajet biletleri 334 no’lu V.U.K. gereği fatura yerine geçer.

Biletin iptali halinde hizmet bedeli iade edilmez.

Uçuşumuzun teknik, hava muhalefeti veya Borajet tarafından herhangi başka bir neden ile iptali halinde bilet bedeliyle birlikte hizmet bedeli de yolcuya iade edilir.

ÖDEME

0850 222 26 72 numaralı çağrı merkezimizden, yetkili acentelerimizden, bilet satış ofislerimizden kredi kartı ve/veya nakit temin edebilirsiniz. Biletinizi internette sadece 3D kredi kartıyla ödeyebilirsiniz.

3-D Secure, internette alışveriş işlemlerinin güvenli bir şekilde yapılabilmesi için kart kuruluşları tarafından geliştirilmiş olan bir kimlik doğrulama sistemidir.

Visa kredi kartı kullanımı için "Verified by Visa" ve Master Card kredi kartı kullanımı "Secure Code" isimleri ile hizmet verilmektedir.

Kullanılacak kredi kartını düzenleyen bankanız 3D Secure uygulamasını destekliyor ve kart ile ilgili 3D tanımlamasını yapmış olması gerekiyor. İlk 3D Secure ödemeli işleminizde, tanımlama olanağı bankalar tarafından sağlanmaktadır.

BİLETLEME

www.borajet.com.tr, tüm Borajet yetkili seyahat acentelerinden; ayrıca 0 850 222 26 72 numaralı çağrı merkezinden satın alabilirsiniz.

Biletler düzenlendiği andan itibaren 1 yıl geçerlidir.

Biletlerin kullanımı sadece biletin üzerinde adı - soyadı yazılı kişiye aittir ve bu hak hiç bir şekilde devredilemez.

CHECK-IN

Check in ve bagaj işlemlerini tamamlamak üzere havalimanının özel durumları da göz önünde bulundurularak tarifeli kalkış saatinden en az 2(iki) saat önce havalimanında hazır bulunulması gerekmektedir. Check-in esnasında dış hatlar için pasaport, iç hatlar için fotoğraflı bir kimlik kartının ( nüfus cüzdanı,ehliyet, pasaport, evlilik cüzdanı) hazır bulundurulması gerekmektedir.Evrak fotokopileri ile uçuşa yolcu kabul edilmemektedir. Aksi takdirde yolcular uçuşa alınmaz.

İç Hat seferlerinde ; Tarifeli kalkış saatine en geç 30(otuz) dakika kala check-in işlemlerinin tamamlanmaması durumunda yolcu bilet ve uçuş üzerindeki tüm haklarını kaybeder.

Dış hat seferlerinde; Tarifeli kalkış saatine en geç 45(kırkbeş) dakika kala check-in işlemlerinin tamamlanmaması durumunda yolcu bilet ve uçuş üzerindeki tüm haklarını kaybeder.

ONLİNE CHECK-IN
  • www.borajet.com.tr adresinden tüm BORAJET yolcuları online check-in imkanından faydalanabilir.
  • Online check-in işlemleri uçuştan 24 (yirmidört) saat öncesinde başlayıp uçuşa 2(iki) saat kalana kadar devam eder.
  • Uçuş kalkış saatinden 20 (yirmi) dakika önce uçuş biniş kapısına müracaat edilmediği takdirde online check-in yapılmış olsa dahi yolcular ilgili uçuşa ait tüm haklarını kaybederler.

Herhangi bir indirimden yararlanmamış ve 3D güvenlik sisteminden geçmiş iseniz biniş kartınızı aldıktan sonra bagajınızın olmaması halinde doğrudan uçuş kapısına gidebilirsiniz.

İPTAL, İADE VE DEĞİŞİKLİK KURALLARI

1– KIBRIS VE İÇ HATLAR
 

1.A- ESNEK BİLET (U,V,W,T,I,E,Q,H,L,K,M,B,Y SINIF): Tarifeli kalkış saatinden 12 saat öncesine kadar yapılan iptal, iade, açığa alma, parkur ve tarih değişikliklerinde ücret kesintisi uygulanmaz.
 
1.B- ESNEK BİLET (U,V,W,T,I,E,Q,H,L,K,M,B,Y SINIF): Tarifeli kalkış saatinden 12 saat ile 45 dakika arasında yapılan iptal, iade, açığa alma, parkur ve tarih değişikliklerinde bilet ücretinde %30 u kadar kesinti uygulanır.
 
1.C- ESNEK BİLET (U,V,W,T,I,E,Q,H,L,K,M,B,Y SINIF): Tarifeli kalkış saatine 45 dakika kalmasından itibaren iptal, iade ve değişikliğe müsaade edilmez. 
1.D- BUSINESS BİLET (D,C SINIF): Tarifeli kalkış saatine kadar iptal, iade ve değişiklik yapılır. 
 

2- DIŞ HATLAR 
 
2.A- ESNEK BİLET (U,V,T,E,H,K,M,B,A,R,Y SINIF): Tarifeli kalkış saatinden 72 saat öncesine kadar yapılan iptal, iade, açığa alma, parkur ve tarih değişikliklerinde ücret kesintisi uygulanmaz.
 
2.B- ESNEK BİLET (U,V,T,E,H,K,M,B,A,R,Y SINIF): Tarifeli kalkış saatinden 72 saat ile 3 saat arasında yapılan iptal, iade, açığa alma, parkur ve tarih değişikliklerinde bilet ücretinde %50 si kadar kesinti uygulanır. 
2.C- ESNEK BİLET (U,V,T,E,H,K,M,B,A,R,Y SINIF): Tarifeli kalkış saatine 3 saat kalmasından itibaren iptal, iade ve değişikliğe müsaade edilmez. 
2.D- BUSINESS BİLET (D,C SINIF): Tarifeli kalkış saatine kadar iptal, iade ve değişiklik yapılır. 

Promosyonlu biletlere (Z,X SINIF) : İade yapılmaz, tarih ve parkur değişikliğine izin verilmez.

BAGAJ
  • İç Hat Uçuşlarında : 15 kg
  • Dış Hat Uçuşlarında : 20 kg
  • Almanya Uçuşlarında : 30 kg

Serbest bagaj hakkının aşıldığı durumlarda fazla kısım aşağıda ayrıntıları verilen ücretlerle çarpılarak hesaplanır. Bagajın uçuşa kabulü için her bir parçasının 32 kiloyu aşmaması gerekir.

İç hat direkt seferlerinde fazla bagaj KG başı ücretleri:

  • 7,00TL - 3,00USD - 3,00EUR - 3,00GBP

Dış hat direkt seferlerinde fazla bagaj KG başı ücretleri:

  • 14,00TL - 6,00USD - 6,00EUR, 6,00GBP

İç ve dış hatlarda kabine alacağınız bagajlarınız ayakaltına veya baş üstü kabin rafına sığacak büyüklükte olmalı, maksimum 61x35x25 cm  ölçülerinde olmalı ve ağırlığı 8 kg aşmamalıdır. Bagajlarınızın içine ve dışına isim ve adres etiketi yapıştırılmalıdır.

El bagajlarına getirilen Sıvı içerikli madde taşınması ile ilgili kısıtlamalar ICAO ve ECAC kuralları gereği Sivil Havacılık genel müdürlüğü tarafından havayolu ile seyahat edecek yolcuların seyahatleri esnasında uçak içinde yanlarında bulunduracakları el/kabin çantalarında taşıyabilecekleri sıvılarda kısıtlama getirilmiştir.(Detaylı bilgi için güvenlik bölümünü inceleyebilirsiniz.)

Uçuşunuzun bitiminde bagajınızın hasarlı olduğunu tespit ettiğinizde havalimanını terk etmeden anlaşmalı yer hizmetleri şirketimizin “Kayıp Eşya” departmanına başvurarak rapor tutturunuz. Ayrıca rapor tutulduktan sonra” Borajet Kayıp Eşya” departmanı ile de 0 312 398 20 39 numaralı telefondan irtibat kurabilirsiniz.

Rapor tutulurken yolcu tarafından Kayıp Eşya Ofislerine verilmesi gereken evraklar;

  • Seyahat bileti,
  • Bagaj etiketi,
  • Kimlik (Hüviyet, pasaport)

Varışınızda teslim alamadığınız bagaj/bagajlarınız ve anında fark edebileceğiniz türden hasarlarınız için, havalimanını terk etmeden önce “Kayıp Eşya” ofisine yapacağınız başvuruda seyahat biletinizi, bagaj etiketinizi ve kimliğinizi ibraz ediniz.

Rapor tutulurken yolcu tarafından Kayıp Eşya Ofislerine verilmesi gereken evraklar;

  • Seyahat bileti,
  • Bagaj etiketi,
  • Kimlik (Hüviyet, pasaport)

Bagajınız 5 gün içinde bulunamadığı takdirde, bagajın içindeki bilgileri, bagaj etiketinizi varsa fazla bagaj biletini ve kimlik belgenizle birlikte, size en yakın havalimanı yer hizmetleri şirketimiz kayıp eşya departmanına müracaat ediniz. Ayrıca Borajet kayıp eşya departmanına 0 312 398 20 39 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.

ÖZEL BAGAJLAR

Uçuşlarımızda golf takımı, kamp malzemeleri, kayak takımı ya da bisiklet taşımak istiyorsanız Borajet Çağrı Merkezimiz ile 0 850 222 26 72 den irtibata geçebilirsiniz.

  • Müzik Aletleri:
    Müzik aletleri kabin kapısı,koltuk genişliği, uçağın taban-tavan ve koltuk tavan yüksekliğinin ölçümlerinin uygunluğu durumunda ilave koltuk satın alınarak kabul edilir.
HAMİLE YOLCU

Hamile yolcularımız hamileliği 28. haftasını geçmiş, 36. haftasının sonuna gelmemiş ise kendi doktorlarından aldıkları tek bir bebeğe hamile olduğu belirtilen "Uçakla Seyahatinde Herhangi Bir Sakınca Yoktur " ibaresi yer alan bir rapor ile seyahat edebilirler. Bu raporun tarihi uçuş tarihinden azami 7 günden eski olamaz. Doktor onayı olsa dahi, 36. haftadan sonra uçuşlarımıza tek bir bebeğe hamile olan yolcu kabul edilmemektedir.

Hamile yolcularımız hamileliği 28. haftasını geçmiş, 32. haftasının sonuna gelmemiş ise kendi doktorlarından aldıkları birden çok bebeğe hamile olduğu belirtilen "Uçakla Seyahatinde Herhangi Bir Sakınca Yoktur "ibaresi yer alan bir rapor ile seyahat edebilirler. Bu raporun tarihi uçuş tarihinden azami 7 günden eski olamaz. Doktor onayı olsa dahi, 32. haftadan sonra uçuşlarımıza birden çok bebeğe hamile olan yolcu kabul edilmemektedir.

BEBEK YOLCU

Seyahatin başladığı gün 3 (üç) yaşına erişmemiş (0-2) yaş yolcular, bebek yolcu olarak kabul edilir. (Bebek yolcu için uçuşta kimlik gösterilmesi zorunludur.)

Bebek yolcu ücreti :

  • İç hatlarda 25 TL
  • Dış hatlarda 25 $
  • Mykonos uçuşlarında 25€’dur.

Tıbbi sebeplere bağlı olarak seyahat etmekte olan, doğumlarından sonra 48 saatten daha kısa bir süre geçmiş ve 7 günden küçük bebekler uçuşa ancak ‘’havayolu ile seyahat etmeye uygun olduklarını’’ belirten bir sağlık raporuna sahip olmaları halinde kabul edilmelidirler. Aksi halde 7 günden küçük olan bebekler hiçbir koşulda uçağa kabul edilmezler.

Uçuş içi emniyet kuralları gereği bir yetişkin en fazla bir bebeğe refakat edebilir. İkinci bebek için refakat eden ikinci bir yetişkin olması gerekir.

  • Sıfır ve iki yaş arası (0-2) bebekler, kucakta seyahat edebilirler.
  • Yalnız başına seyahat edemezler, ebeveyn ya da yetkili kişi ile seyahat edebilirler.
  • Refakatçi kabin memuru verilmez.
  • Uçuş içi emniyet kuralları gereği bir yetişkin en fazla bir bebeğe refakat edebilir.
  • Bebekli yolcular acil durum çıkış kapılarında bulunan koltuklara oturtulamazlar.
  • Bebekli yolcular oksijen maskeleri sayısına göre oturtulmalıdır.

Yurt dışı seyahatlerde :

Bebek yolcuların yurt dışına uçuşlarında aşağıdaki kurallar doğrultusunda muvafakatname ibraz etmeleri gerekecektir.

KKTC seferlerinde nüfus cüzdanı ile seyahat edilmesi halinde;

  • a. Sadece annesi ile seyahat edecekse, babasının noterce veya resmi makamlarca tasdik edilmiş muvafakatnamesi
  • b. Sadece babası ile seyahat edecekse, annesinin noterce veya resmi makamlarca tasdik edilmiş muvafakatnamesi
  • c. Anne babanın haricinde birisiyle veya yalnız gidiyor ise, anne ve babanın her ikisinin de noterce veya resmi makamlarca tasdik edilmiş muvafakatnamesi.
  • d. Bebeğin velayeti kanuni bir temsilcide ise, kanuni temsilcisinin muvafakatını belirten noterce veya resmi makamlarca tasdik edilmiş muvafakatname gerekmektedir.

Yurt dışı seferlerinde pasaport ile seyahat edilmesi halinde :

  • a. Bebeğin kendisine ait (münferit) pasaportu var ise, sadece anne, sadece baba veya kanuni temsilcisi ile birlikte olması durumunda seyahati sağlanır. Ayrıca muvafakatname istenmez.
  • b. Bebeğin kendisine ait pasaportu olmayıp, kanuni temsilcisinin pasaportunda kayıtlı ise, kayıtlı bulunduğu pasaportun sahibi kişi ile birlikte yurt dışına seyahat etmesi gerekmektedir. Bu durumda ayrıca muvafakatname istenmez.
  • c. Bebek yolcular için muvafakatname sadece yurt dışı uçuşları için gereklidir.
ÇOCUK YOLCU

3 yaşından gün almış 13 yaşından gün almamış yolculardır. (Çocuk yolcu için uçuşta kimlik gösterilmesi zorunludur.)

Çocuk yolcuya %20 indirim uygulanmaktadır.

  • 1. 02-05 yaş arası çocuklar tek başına seyahat edemezler.6 yaşından gün almış (doğum tarihinden itibaren tam 5 yılını bitirmiş) ve 13 yaşından gün almamış (doğum tarihinden itibaren tam 12 yılını bitirmemiş) çocuklar refakatsiz uçabilirler. Ancak Borajet refakatsiz çocuk taşıma kurallarının yerine getirilmesi gerekmektedir.
  • 2. Çocuk yolcunun refakatsiz seyahati, ebeveyn veya kanuni temsilcinin yazılı iznine tabidir.
  • 3. Çocuk yolcunun refakatsiz seyahat edebilmesi için, seyahatinin tüm parkurlarına ait rezervasyonların kesin olması gerekir.
  • 4. UM yolcu için, havalimanında Refakatsiz Çocuk Taşıma Yetki Belgesi doldurulur. Bu formda, teslim eden ve teslim alacak olan ebeveynve/veya kanuni temsilcisinin kimlik ve irtibat bilgilerine ihtiyaç vardır. Form, ebeveyn veya kanuni temsilcisine imzalattırılır.
  • Kopyası, ebeveyn ve/veya kanuni temsilcisine verilir.Ebeveynlerin, uçuş gerçekleşene kadar ilgili meydandan ayrılmaması gerekmektedir. (Hava Şartları vb. durumlarda yaşanacak iptallere karşı önlem amaçlı.)
  • 5. UM yolcunun bileti, pasaportu veya diğer evrakları, UM torbasına koyularak çocuğun boynuna asılır ve bir boarding görevlisine teslim edilir.
  • 6. UM yolcunun ebeveyni veya kanuni temsilcisi, uçak kalkıncaya kadar havalimanında beklemek zorundadır.
  • 7. Boarding görevlisi, UM yolcuyu uçağa en son alır.
  • 8. UM yolcuların transfer geçişlerinden veya transfer salonunda beklemelerinden, Havayolu Şirketi sorumludur. Ara noktada herhangi bir nedenle seyahati sağlanamayan UM yolcular hakkında, geldiği ve gideceği istasyonlardaki ebeveynlerine veya kanuni temsilcilerine bilgi verilerek, çıkış istasyonuna gönderilir veya bir refakatçi eşliğinde otel hizmeti verilir.
  • 9. UM yolcu, Havayolu'nun görevlendirdiği bir kişi tarafından UM formunda sadece adı geçen kişiye, kimlik tespiti yapılmak suretiyle imza karşılığı teslim edilir.Adı geçen kişi dşında başka birine teslim edilemez.
  • 10. UM yolcu, Emergency (Acil Çıkış Kapısı) çıkışlarında oturamaz.
  • 1. Çocuk yolcunun refakatsiz seyahati, ebeveyn veya kanuni temsilcinin yazılı iznine tabidir.
  • 2. Çocuk yolcunun refakatsiz seyahat edebilmesi için, seyahatinin tüm parkurlarına ait rezervasyonların kesin olması gerekir.
  • 3. UM yolcu için, havaalanında Refakatsiz Çocuk Taşıma Yetki Belgesi doldurulur. Bu formda, teslim eden ve teslim alacak olan ebeveyn ve/veya kanuni temsilcisinin kimlik ve irtibat bilgilerine ihtiyaç vardır. Form, ebeveyn veya kanuni temsilcisine imzalattırılır. Kopyası, ebeveyn ve/veya kanuni temsilcisine verilir.
  • 4. UM yolcunun bileti, pasaportu veya diğer evrakları, UM torbasına koyularak çocuğun boynuna asılır ve bir boarding görevlisine teslim edilir.
  • 5. UM yolcunun ebeveyni veya kanuni temsilcisi, uçak kalkıncaya kadar havaalanında beklemek zorundadır.
  • 6. Boarding görevlisi, UM yolcuyu uçağa en son alır.
  • 7. UM yolcuların transfer geçişlerinden veya transfer salonunda beklemelerinden, Havayolu Şirketi sorumludur. Ara noktada herhangi bir nedenle seyahati sağlanamayan UM yolcular hakkında, geldiği ve gideceği istasyonlardaki ebeveynlerine veya kanuni temsilcilerine bilgi verilerek, çıkış istasyonuna gönderilir veya bir refakatçi eşliğinde otel hizmeti verilir.
  • 8. UM yolcu, Havayolu’nun görevlendirdiği bir kişi tarafından UM formunda adı geçen kişiye, kimlik tespiti yapılmak suretiyle imza karşılığı teslim edilir.
  • 9. UM yolcu, Emergency (acil çıkış kapısı) çıkışlarında oturamaz.

Evet gereklidir. 6 yaşından gün almış (doğum tarihinden itibaren tam 5 yılını bitirmiş) ve 13 yaşından gün almamış (doğum tarihinden itibaren tam 12 yılını bitirmiş) çocuklar için muvafakatname istenmektedir. Havalimanına anne yada baba getirdiği taktirde muvafakatname istenmemektedir, Anne yada Babanın Havalimanında refakatsiz çocuk(UM) işlemi yaptırılması yeterli olacaktır.

SEDYELİ YOLCU

Seferlerimizde sedyeli yolcu taşıması yapılmamaktadır.

ÖZEL İLGİ GEREKTİREN YOLCULAR
  • 1. Tekerlekli sandalyeli yolcular : Uçuş sırasında kendi ihtiyaçlarını göremeyen fiziksel ihtiyaçları, için başka birinin yardımına ihtiyaç duyan yolcuların yanlarında refakatçilerinin bulunması zorunludur.
  • 2. Görme engelli yolcular : Görme engelli yolcular, beraberlerinde refakatçi olmadan seyahat edebilirler.
  • Yolcunun uçağa götürülmesi esnasında yardımcı olan yer personelinin koluna girmesi sağlanmalıdır. Özellikle yüksek basamağın veya merdivenin olması halinde bu durumun görme engelli yolcuya belirtilmesi gerekmektedir.
  • 3. İşitme engelli veya konuşma engelli yolcular yanlarında refakatçi olmadan seyahat edebilirler.
  • 4. Hem görme engelli hem de işitme/konuşma engelli yolcuların yanlarında refakatçilerinin bulunması zorunludur.

Zihinsel engelli ve uçuş emniyeti için tehlikeli görülen kişiler ancak gerektiğinde verilecek sakinleştiriciyi kullanabilecek bir yakınının refakatinde uçuşa kabul edilir. Eğer uçak kalkmadan önce sakinleştiriciye ihtiyaç duyuyorsa sakinleştiricinin etkisi uçuş süresini kapsayacak şekilde ayarlanmalıdır.

TEKERLEKLİ SANDALYE

Yürüme kabiliyetine sahip olmayan, hasta, yaşlı, engelli yolcularımız tekerlekli sandalye hizmetimizden ücretsiz faydalanabilirler.

Tamamen hareketsiz (hareket kabiliyeti olamayan) yolcularımız yanında refakatçisi olmadan uçuşa kabul edilemezler.

Yolcu tarafından taşınabilmesi için, bu tür akülerin önceden bildirilmesi / hazırlanması / takılması (sökülmesi) gerekmektedir.

EKSTRA KOLTUK

Yolcular yanlarında bir ekstra koltuk talep edebilirler. Bu ilave koltukta da, diğer koltuktan talep edilen ücret alınır.

EVCİL HAYVANLAR

Evcil hayvanların uçakta taşınması için iç hat seferler de tek yön 35 TL, dış hat seferlerde tek yön 35 EURO ücret alınmaktadır.

BORAJET Havayolları uçuşları sırasında kabinde taşınmak üzere aynı cins olmak kaydıyla en fazla 2 hayvan kabul edilebilir. Kedi, köpek ve kuş yolcularla birlikte kabin içerisinde taşınabilmektedir.

BORAJET Havayolları hiçbir uçuşta çiftlik hayvanlarını kabul etmemektedir.

  • Uçak kabininde evcil hayvan taşınması, ancak rezervasyon yapılması ile mümkündür.
  • Evcil hayvanlar mutlak surette 45x35x23 cm ölçülerindeki kafeste taşınmalıdır. Sadece 2 yavru köpek ve 2 yavru kedi aynı kafes içerisinde taşınabilmektedir.
  • Evcil hayvanın, muhafazası/kafesi ile tartıldığında toplam 6 kiloyu geçmemesi gerekir.
  • Gerekli belgelerin ibraz edilmemesi (Aşı Karnesi v.s.) ve kafesin uygun olmaması durumunda Borajet Havayolları evcil hayvanı uçuştan alıkoyma yetkisini saklı tutar.
  • Görme engelli yolcular beraberlerinde refakatçi olmadan seyahat edebilirler. Beraberlerinde görme engelliler için olan rehber köpeklerin mevcut olması halinde, söz konusu rehber köpekler bu yolculara kabinde refakat edebilirler. Rehber köpekler azami PETC (evcil hayvan) sayısına dahil değildir (ücret alınmaz).
  • İşitme engelli yolcuların refakatçisi olan köpekler rezervasyon yapılmak kaydıyla ve ağızlığı takılmış olarak kilolarına bakılmaksızın kabinde uçurulur ve kabin içerisinde uçurulmasına izin verilen evcil hayvan kontenjanının dışında değerlendirilirler.
İKRAM

Uçuşlarımızda sunduğumuz yiyecek ve içecekler yolcularımıza ikramımızdır.

ELEKTRONİK ALETLER

Havacılık kuralları gereği, kalkış ve iniş esnasında elektronik aletlerin kullanılması yasaktır. Uçuş esnasında ise dizüstü bilgisayar, CD-Player, video kamera gibi aletlerin kullanımına izin verilmiştir.

Cep telefonları, tüm alıcılar, CD-ROM yazıcılar ve tüm kaydetme özelliği olan aletlerin kullanımı uçuş sırasında kesinlikle yasaktır.

GÜVENLİK

Uçaklarımızda Sportif amaçlı silah ve mühimmat taşınmamaktadır.

Uluslararası ve Ulusal Mevzuatlar gereği ruhsatlı silahınızı ruhsatını ibraz ederek terminal girişlerindeki silah teslim masasına teslim edebilir,uçuş sonu varış meydanında aynı şekilde teslim alabilirsiniz.
 
Yolcularımızın beraberindeki müsaadeli silahlar ücrete tabi olup, ücreti 50 TL olarak belirlenmiştir. 
 
Kolluk görevlileri (Asker, Polis, Gümrük Memuru) ücretsiz olarak bu hizmetimizden yararlanmaktadırlar.  
 
Antalya varışlı/kalkışlı uçuşlarımızda geçici olarak silah taşıması yapılamamaktadır. Silah taşıma onaya tabidir. Silah taşıma usullerini 0850 222 26 72 numaralı telefondan Borajet Çağrı Merkezi ile görüşerek öğrenebilirsiniz

Yolcu beraberindeki her türlü sıvı maddeler, jöleler ve spreyler (bir püskürtücü yardımıyla çok ince damlacıklar halinde püskürtülen sıvılar) aşağıda belirtilen önlemler alınmadan kabinde taşınamazlar.

  • 1. Taşınacak sıvılar, jöleler ve spreyler en fazla 100 ml. hacimli kutu, şişe veya benzeri bir kap içinde olmalıdır.
  • 2. Sıvı, jöle ve sprey ihtiva eden kaplar 1 litre hacimli şeffaf ve ağzı kolayca kapanabilir bir plastik torbanın içine konmalıdır.
  • 3. Bu şekilde taşınacak sıvı, jöle ve spreylerin miktarı, içine konan 1 litrelik şeffaf ve plastik torbanın alacağı kadar olmalıdır.
  • 4. Her yolcu ancak bir adet bu şekilde hazırlanmış plastik torba taşımalıdır.

Aşağıda belirlenen maddeler sıvı madde, jöle veya sprey kapsamında yer alır.

  • 1. Su, şurup, içki dahil her türlü sıvı
  • 2. Kremler, losyonlar, yağlar (Kozmetik yağlar dahil), parfümler, maskara dahil her türlü makyaj malzemesi (katı halde olan rujlar hariç)
  • 3. Traş köpükleri, deodorantlar
  • 4. Diş macunu dahil her türlü macun kıvamındaki maddeler
  • 5. Reçel, bal, yoğurt, pekmez ve salça gibi tam katı halinde olmayan yiyecekler
  • 6. Kontak lens sıvıları
  • 7. Şampuanlar
  • 8. Yukarıda sayılan maddelere benzeyen diğer maddeler.

Aşağıda belirtilen durumlarda sıvı maddeler, jöleler ve spreyler yer alan kurallara tabi olmadan yolcu beraberinde kabinde taşınabilir.

  • a. İlaçlar (Yolcunun kimliğini belirten bir reçeteye yazılı olmak veya yolcunun bu ilaçları kullanması gerektiğini belirten bir sağlık raporunun ibrazı ile ve orijinal ambalajında olmak koşuluyla)
  • b. Bebek mamaları (Bebeğin de uçakta seyahat ediyor olması koşuluyla ve yolculuk süresince yeterli olabilecek miktar kadar.)
  • c. Şüphe durumunda yolcunun bu ilacı/mamayı tatması talep edilebilir.
  • 1. Silahlar ve Ateşli Silahlar
  • 2. Sivri /Keskin Uçlu Silah ve Eşyalar
  • 3. Patlayıcılar ve Parlayıcı Maddeler
  • 4. Keskin ve Sivri Uçlu Olmayan Maddeler (Kalın sopalar (Golf, Kriket, Beyzbol, Hokey, Lakros Sopaları)
  • 5. Kmyasal Biyolojik Nükleer (NBC) ve Zehirli Maddeler

Uçak kargo Bagajlarda Taşınması Yasak Olan Maddeler şunlardır:

  • a. Fünye ve Fitiller
  • b. Her türlü patlayıcı ve patlayıcı sistemleri
  • c. Havai fişekler
  • d. İşaretleme fişekleri
  • e. Mayın ve Askeri patlayıcılar
  • f. El bombaları
  • g. Maytaplar
  • h. Yüksek riskli yanıcı ve parlayıcılar
  • i. Duman çıkartanlar
  • j. NBC’ler (tıbbi amaçlı olanlar hariç)
DE-ICING

De-Icing; uçakların yolcularını alıp uçuş için pist başına yaklaştığı noktada, içerisinde buz çözücü özel karışım bulunan yine özel araçların üzerindeki uzman görevlilerce uygulanan alkol+glikoz+sıcak su karışımlı sıvıdır. Uçağın kanat, kuyruk ve gövdesine püskürtülen bu çözücü, sefer esnasında uçağın aerodinamik yapısını buzlanmadan kaynaklanabilecek olumsuzluklara karşı korumaktadır. İşlem süresi, uçağın tipine göre değişmektedir ve pist başındaki bekleme süresiyle birlikte 1 saati aşabilir.

Buzlanmaya karşı alkol kullanılmanın sebebi, alkolün suyun donma noktasını düşürüp, buzlanmayı belli bir derecenin altına kadar önlemesidir. Ayrıca hemen buharlaştığı için uçağın gövde, motor ve kanatlarına zarar vermemektedir. De-Icing işlemi hava durumuna göre kısa sürede özelliğini kaybettiği için bu işlem sefere gidecek uçakların yanı sıra seferden dönen uçakların üzerindeki kar ve buz kütlelerinin temizlenmesinde de kullanılmaktadır.

DİĞER

Uçuşlarımızda sigara içilmemektedir.

Toplar, uçak içi basınç farkı nedeniyle havası indirilerek taşınabilir. Aksi halde uçuşa kabul edilmezler.